Wat is linkbuilding
Een linkbuilding is je linkopbouw en genereert links vanaf externe pagina's naar een specieke webpagina, dit worden backlinks of inlinks genoemd.
Linkbuilding is een onderdeel van SEO
(ZoekMachineOptimalisatie).
Linkbuilding is een zeer lange tijd
belangrijk geweest voor Google, toen werden alleen de backlinks
gezien door de zoekmachine en werd deze meegeteld als "Populariteit"
voor de website zelf.
*Het doel van Linkbuilding: Het
doel van linkbuilding is een hogere waardering voor je website
krijgen in zoekmachines zoals Google (met de trefwoorden). In hogere
Positie staan.
Kwalitatieve/
Kwantitatieve Linkbuilding:
Er word in de Linkbuilding onderscheid
gemaakt tussen Kwalitatieve en Kwantitatieve
Linkbuilding.
Kwalitatieve linkbuilding is een
eerlijkere manier maar ook zeker een trage manier om je website in
hogere positie te stellen. Hierbij wil je er dan voor zorgen dat je
zo veel mogelijk kwaliteit aan je website hangt, wat niet het geval
is bij Kwantitatieve Linkbuilding.
Kwantitatieve
Linkbuilding is nergens anders voor beldoeld dan een hogere
positie in Google te krijgen. ( dit zijn bijvoorbeeld
linkuitwisselingsprogramma's ,onzichtbare links die door google
worden getraceert en een blog waar er veel content wordt geplaatst,
deze zijn enkel bedoeld om backlinks te genereren.) met daartegen wel
valse resultaten. Hierbij misleid je dus mogelijke bezoekers.
Methodes van Linkbuilding in 2014:
- Het deelnemen aan guest writing. ( Dus de artikelen schrijven die bedoeld zijn voor een website)
- Het plaatsen van unieke content op een website, hierdoor verwijzen mensen vaak links naar de overige webpagina's.
- Artikelen schrijven voor bloggers.
- Aanbevelen van hogere webpagina's (social marketing)
- Het uitwisselen van Links.
- Promotiefilms uploaden bij website zoals youtube waar deze veel bekeken wordt.
- Het actief meedoen op een blog of forum, en er unieke artikelen of links te plaatsen. (hier word er gebruik gemaakt van een Nofollow-Tag.
- Het verspreiden van onder andere unieke artikelen en/of persberichten.
- Het is mogelijk om je aan te melden bij webgidsen.
- Documenten uploaden naar websites waar mensen deze kunnen downloaden.
Linkbuilding tips
- Alleen de relevante links aan te vragen tijdens het linkbuilden.
- Links van zoveel mogelijk verchillende IP-adressen.
- Oneway linkbuilding.
- Het plaatsen van Persberichten die interessant kunnen zijn.
- Reciprocal Linkbuilding.
- Door middel van social media (Social linkbuilding).
- Links met veel verschillende Anchors.
- Het doen aan Directory Linkbuilding.
- Links plaatsen zonder Anchors.
- het doen aan de" No-Follow" Linkbuilding.
- Links verwijzen naar uw homepage of naar diepere links binnen uw website.
- Het doen aan de "Follow" Linkbuilding.
Handig om te weten:
Voordat je er aan begint moet je wel
eerst drie fasen doorlopen, deze zijn onder te verdelen in Research,
Strategie en de uitvoering hiervan.
Research: Geen website product
en dienst kan het zelfde zijn, daarom is het belangrijk om te weten
waar je staat en waar je naartoe wilt, hoe je iets doen en hoe je dit
gaat aanpakken. Research doen naar wat is een geschikte markt, en heb
je een geschikte website en of het realistisch is dat je de
doelstellingen kan bereiken. Maar dus altijd een checklist.
Strategie: Hier kijk je wat je
hebt gevonden, en bedenk over campagnes in bijvoorbeeld social media.
Uitvoering: Behoud communicatie
binnen de organisatie. En werk samen met ze om een betere
vindbaarheid te bereiken.
Hier een oude linkbuilding strategie die in 2014 nog steeds werkt!
Hier een oude linkbuilding strategie die in 2014 nog steeds werkt!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten